היסטוריה בבת ים: האצטדיון הראשון שישמור את השבת

גורם בכיר בעירייה סיפר לאתר "קול חי" על ההסכם ואמר: "אין ספק שברנז בחן שלו הצליח להקסים את כבירי, ובכך להשיג הישג שהוא באמת חסר תקדים".
איתי גדסי 3 Comment on היסטוריה בבת ים: האצטדיון הראשון שישמור את השבת

למרות הימנעות חברי 'הבית היהודי' בהצבעה, ההסכם לשמירת השבת אושר והאצטדיון החדש לא יפתח בשבת • מ"מ רה"ע ברנז: "אנחנו נגד כפיה אך בעד סטטוס קוו" • האזינו לקולות מתוך ישיבת המועצה

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
גורם בכיר בעירייה סיפר לאתר "קול חי" על ההסכם ואמר: "אין ספק שברנז בחן שלו הצליח להקסים את כבירי, ובכך להשיג הישג שהוא באמת חסר תקדים".
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כמעט שנה עברה מאז שהנהלת העיר בת ים החליטה לבנות בעיר אצטדיון ענק שיכיל עשרות אלפי מקומות ישיבה, בעלות של כ-800 מיליון ש"ח. מי שזכה במכרז זהו אמיר כבירי, איש עסקים ובעל קבוצת הפועל תל אביב. גם כבירי עצמו לא חשב בתחילת הדרך שהוא יהיה היזם הראשון בעולם שיבנה אצטדיון שלא יעבוד בשבתות ובחגים.

לאחר ישיבות רבות בין אמיר כבירי למ"מ ראש עיריית בת ים רפאל ברנז, הגיעו השניים להסכמות למניעת חילולי שבת, וישיבת מועצת עיריית בת ים אישרה הערב את ההסכם הקובע כי האצטדיון לא יפעל בשבתות וימים טובים.

"בשבועות האחרונים היו פוליטיקאים בעיר בת ים שניסו לגרוף הון פוליטי על חשבון שבת קודש, אל אותם פוליטיקאים נגררו גם כמה נערי ווטסאפ משועממים, אני העדפתי לספוג עלבונות אבל להביא תוצאה סופית בה ברור יהיה לכולם שהשבת תנצח", אמר ברנז.

גם נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הגר״ש כהן הורה דעתו במענה לשאלתו של רפי ברנז, באמצעות מכתב שנשלח אמש לברנז  מורה ראש הישיבה כי "פשוט הדבר שתמיכתם לאישור התוכנית להקמת האיצטדיון העירוני מותנית בהתחייבות העירייה ומועצת העיר שהמקום יהיה סגור בשבתות וחגים כולל שטחי המסחר הסמוכים לו".

גורם בכיר בעירייה סיפר לאתר "קול חי" על ההסכם ואמר: "אין ספק שברנז בחן שלו הצליח להקסים את כבירי, ובכך להשיג הישג שהוא באמת חסר תקדים".

בסיום ישיבת מועצת העיר אמר ברנז: "התעקשתי ששמירת השבת תהיה מעוגנת בהסכם אך ורק כדי להסתכל לכל יפי הנפש בלבן של העיניים ולשאול אותם היכן נעלמו המילים 'סטטוס קוו'?".

"ראש העיר נתן לי בתחילת הדרך את ברכת הדרך להביא את ההסכם הטוב ביותר גם לטובת העיר וגם לטובת היהדות. אני מברך את הרוב המוחלט של חברי מועצת העיר שהצביעו בעד ההסכם, אני מצר על כך שחלק מסיעת הבית היהודי נמנעו בהצבעה. יישר כח גדול מגיע לנשיא הפועל תל אביב מר אמיר כבירי שהיה שותף לקידוש השם עצום, הוא גם יודע שיש לו המון אוהדים דתיים, ואני באמת מברך אותו על הגינות. אני יכול להרגיע את כולם כולל כולם, הציבור הכללי והציבור הדתי, אנחנו נמשיך לחיות זה לצד זה באהבה ואחווה שלום ורעות", אמר.

האזינו לקולות מישיבת המועצה:

 

939efa9d-f582-4bf5-b840-9c504febd4d5



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    כל הכבוד! ברנז הראה אומץ נדיר שלא מצוי תמיד גם במקומות משופעים בנציגים חרדים, אין קץ לשכרו
    על כל חילול שבת שנמנע בזכותו ועל הקידוש השם שבכך
    מעניין מי הנציג החרדי שמאחורי הקלעים, למה זה חסוי?

  2. 2

    כל הכבוד להם ואני בטוח שהקבוצה שלו תצליח עכשיו הרבה יותר

  3. 1

    סופוף הלואי וכל האיצטדיונים בארץ יעשו כן הם רק יצליחו